Kijken en bekeken worden: Foto Gallery Vakdag Print & Sign 2019
De Vakdag Print & Sign 2019 was in alle opzichten kleurrijk. Bijvoorbeeld ook letterlijk, wat blijkt uit het fotomateriaal van Ming Chao over dit door ruim 1300 mensen bezochte evenement. De redactie van PRINTmatters maakte een ruime selectie.
4 plenaire presentaties in een prachtig kleurrijk decor, 6 parallelsessies over allerlei aspecten van Design, Print en Sign, een beursvloer met ruim 50 stands en ruim 1300 aanwezige bezoekers transformeerden het Nieuwegein Business Center op 6 februari in een feest van ontmoeting, entertainment en een stukje educatie voor de Print & Sign branche. Fotograaf Ming Chao kon zich dan ook de hele dag uitleven.
Genoeg gepraat, hier volgt de Foto Gallery van de Vakdag Print & Sign 2019. Nota Bene: klik op de foto om te vergroten. Klik op het kruisje rechtsboven de grote foto's voor de versie van de foto's inclusief (meestal) de fobijschriften.
Marc Lammers, gouden hockeycoach van de dames tijdens de Olympische Spelen van Beijing 2008: 'Focus in eerste instantie niet op het verbeteren van de zwakke punten van het team en de individuele medewerkers, maar op het excelleren in de sterke punten. Als je focust op je zwakke punten ga je misschien van van een 4 naar een 6. Maar je sterke punten worden minder, en je eindigt met allemaal zesjes: niet goed voor de motivatie.'
'Innoveer altijd! Niet innoveren is stilstaan, en stilstand is achteruitgang, want je wordt aan alle kanten ingehaald door je concurrenten', aldus Marc Lammers.
Over innovatie gesproken: Marc Lammers liet al eind vorige eeuw tijdens hokeywedstrijden bijna real time videobeelden doorseinen naar een speciaal ontwikkelde bril en kon op basis van die videoanalyse tijdens wedstrijden adviezen geven en tactische zaken bijstellen
Jo Somers gaat met pernsioen bij Agfa, alle reden voor een bloemetje, uitgereikt door Mike Velleman, directeur van ManagementMedia, de uitgever van PRINTmatters
Tim de Kraker, head of sales EMEA bij Sabern, dat zichzelf omschrijft als online productontwikkelaar op het gebied van het (automatisch) opmaken en publiceren van content naar web, mobile, social & print
Korlaar Recycling, verwerker van ferro - en non-ferro materialen - had ook dit jaar weer veel werk gemaakt van de beursdeelname met onder meer dit voertuig, maar ook heerlijke oesters
Erna Leenaars is CEO van Andrupos en vertelde over de wondere wereld van geautomatiseerde forensische analyse van documenten. Er is al veel mogelijk. Met name bij inkjet prints blijft het door de vele variabelen echter moeilijk om - in de strijd tegen fraudedetectie - vervalste documenten te herleiden tot specifieke digitale printers (en serienummers).
Directeur Arnoud Kerkhof van Smart Dedicated Design (SDD, links) in gesprek met Erik Klute (Konica Minolta)
Raul Carbajo Perez van Nettl, dat drukkers help met een aanbod crossmediale diensten. Drukkers kunnen dit crossmediale aanbod ook zelf vermarkten naar hun eigen klanten
Probo ontwikkelde met een Fries bouwbedrijf akoestisch behang dat in elk printdesign kan worden uitgevoerd
Adrian Shuttleworth, world wide product manager plates bij Kodak ging in op de voordelen van volledig procesloze CTP-platen. Doordat er geen chemische bewerkingen nodig zijn om een plaat te ontwikkelen is de productie milieuvriendelijker
De grote theaterzaal van het NBC in Nieuwegein zat afgeladen vol bij de lezing van Marco Aarnink, die aangaf regelmatig - en zonder zenuwen - lezingen te geven, maar nu toch de spanning voelde om voor zo'n groot publiek van vakbroeders te spreken
Tinus Kouwenhoven is directeur-eigenaar van StickerCompany en vertelde over zijn specialisme in Sign: het plakken van printwerk op welk oppervlak dan ook
Module Personeelsdiensten bestaat 25 jaar en werd gefeliciteerd door Mike Velleman (links) en Olger Kooring (rechts) van ManagementMedia, de uitgever van PRINTmatters en organisator van de Vakdag Print & Sign
De stand van Print.com. De metafoor van frequent flyers voor de zakelijke veelbestellers, die binnen 20 seconden in een speciale app hun drukwerk kunnen bestellen, was prachtig uitgewerkt, onder meer met een compleet van papier en karton gemaakte comfort class vliegtuigstoel
Shopdeskundige Art Frickus ging in op het belang van verpakkingen voor de verkoop van consumentenproducten. 'In plaats van een sluitstuk van productontwikkeling zouden merkhouders de verpakking juist als een business driver moeten zien.'
Jörgen Rietveld slaat een balletje bij de promotiestand van het Grafisch Golfen toernooi dat ManagementMedia dit jaar organiseert, op 28 juni
Directeur Herman Verlind sprak over de 2e rotatie inkjetprinter van Ricoh die bij Zalsman is geplaatst
Jos Burgers tijdens zijn lezing "Klanten zijn net mensen"
Jos Burgers kreeg geregeld de lachers op zijn hand tijdens zijn met humor doorspekte speech over hoe effectiever om te gaan met klanten