Nieuwe UVgel roll-to-roll printer van Canon
Canon kondigt vandaag een ‘low entry’ versie van de Colorado UVgel roll-to-roll printer aan, de 1630.
Met dit model vergroot Canon haar portfolio van 64” UVgel roll-to-roll printers. Deze printer produceert een industriële kwaliteit en is bedoeld voor ondernemingen die actief zijn in de markt voor grootformaat prints. De printer biedt toegang tot alle aantoonbare voordelen van UVgel-printtechnologie tegen een lagere investering.
Modulaire opties
De printer is te configureren voor de specifieke behoeften van elke gebruiker door modulaire opties toe te voegen, zoals een FLXfinish, een tweede mediarol en eenvoudig dubbelzijdig printen. De Colorado 1630 is ontworpen voor signmakers, grafische bedrijven en interne printafdelingen en levert een printkwaliteit van 1.800 dpi en uiterst duurzame, geurloze prints die onmiddellijk droog zijn. Dit op vrijwel alle printmedia voor onbeperkte toepassingsmogelijkheden. In de snelste printmodus – voor toepassingen zoals outdoor banners en billboards – kan de Colorado 1630 een maximale printsnelheid van 111 m2/uur halen.

40% inktbesparing
Zelfs in de modus voor de hoogste kwaliteit haalt de printer een kruissnelheid van 29 m²/uur. Deze nieuwe, veelzijdige printer biedt dezelfde hoge productiviteitsfuncties, uitvoerkwaliteit en veelzijdigheid in printmedia als zijn grotere broer, de Colorado 1650. Met de unieke Canon UVgel 460- inkten – die ook worden gebruikt in de Colorado 1650 – produceert de 1630 haarscherpe prints met een breed kleurenspectrum. Dit robuuste, uiterst betrouwbare werkpaard is gemaakt voor maximale uptime en korte doorlooptijden. De operationele kosten zijn lager dankzij de efficiënte inzetbaarheid van de printer in combinatie met minder afval en een 40 % lager inktverbruik in vergelijking met andere technologieën.
FLXfinish
De optionele FLXfinish-module zorgt met een matte of glanzende afwerking van prints voor extra flexibiliteit en maakt gebruik van een LED-uithardingstechniek die is ontworpen om extra visuele impact toe te voegen aan bijvoorbeeld banners, wanddecoratie en POS-materialen zonder dat het nodig is van inkt of media te wisselen.