Technische turbo
Grafici beschikken over een enorm assortiment aan mogelijkheden om producten te laten opvallen. In de nieuwe (veredelings)editie van PRINTmatters gaan we daar eens lekker op in.
Communiceer je met drukwerk en wil je de marketingrace om aandacht winnen? Dan begint dat met origineel design dat via diverse druk- en printtechnieken terecht komt op allerlei materialen, van papier en karton tot kunststof. Maar de industrie biedt meer mogelijkheden om die race te winnen: veredeling! Denk bijvoorbeeld aan mogelijkheden als lakken, stansen, pregen, fluorescerende kleuren en folie.
Internationaal schitteren
De PRINTmatters-editie die deze week bij de lezers op de mat valt, staat weer boordevol inspirerende interviews en cases, waarvan een deel ingaat op veredeling. Zo bezochten we CMH in Ridderkerk. Een bedrijf met een uitzonderlijk assortiment aan opties, van lakken tot glitteren en van folie tot pregen. Deze Nederlandse veredelaar kocht drie jaar terug het Belgische Dekaplast en werd daarmee marktleider in de Benelux. Nu zijn Frankrijk en Duitsland aan de beurt.
Vers van de KURZ-Steinemann DM-Maxliner pers: PRINTmatters 5:
Investeren in aandacht
Matthys Grafische Groep investeerde in aandacht door een nieuwe KBA drukpers aan te schaffen met daarop een koudfolie-unit. Een prachtige techniek. En denk ook aan het toepassen van een extra kleur. Dat kan via PMS in offset, zoals tijdens het interview met Marco van der Krogt, de eigenaar van De Bink en Opmeer Drukkerij ter sprake kwam. Maar dat kan evengoed digitaal. De Haagse drukker De Kijm & Zonen zet, via hun Ricoh-printer, dekwit, goud en zilver in voor hun klanten.
The making of de koudfolie ‘Leeuw’ bij Matthys Grafische Groep:
Aandacht-versneller
De cover van deze special over veredeling is veredeld op de KURZ-Steinemann DM-Maxliner. Dat gebeurde in 1 run, waarbij digitale folie transfer (3D reliëf effect/zilver) gecombineerd is met digitale spotvernis. Maak gebruik van de vele grafisch middelen om extra aandacht te trekken. Zorg dat je opvalt. Trap dat grafische meerwaarde-pedaal maar diep in. Gebruik die extra aandacht-versneller. Die technische turbo is er niet voor niks.
Robbert Delfos, Hoofdredacteur PRINTmatters
Nog geen abonnement, maar toch PRINTmatters 5 in de bus? Neem een proefabonnement en kies voor nazending!