Logo op je lijf
Ooit was het een speeltje voor kinderen. Een plakker op je arm, natmaken, er af halen en dan had je een autootje of een paard op je arm. Nu zie je op festivals met print veredelde (volwassen) mensen rondlopen als onderdeel van een creatieve marketingcampagne. Heel bijzonder: een logo op je lijf, van Heineken of bij voorkeur PRINTmatters.
Printtattoos
Bij het schrijven over veredeling -waaraan we extra aandacht besteden in de net verschenen editie- past de kreet ‘opvallen is aandacht’. Opvallen kan je als mens met een printtattoo. De printtattoo is een mooie variant binnen het thema veredeling. Hiermee wordt de mens veredeld met print. Dat kan zonder dat er langdurig met een beïnkte naald in je arm is geprikt.
Niet weglaseren, maar gewoon schrobben
En zonder de kans dat je het vanwege spijt moet laten weglaseren. De met logo’s veredelde mens valt zeker op. En daar heb je dus drukwerk voor nodig. Ik sprak een Oostenrijkse drukker over hun specialisatie, de surrogaattattoo die er meestal na 2-6 dagen en wat schrobben weer afgaat.
Veganistisch
Met hun steeds verder verduurzaamde, zelfs veganistische techniek worden met drukwerk transfer veredelde mensen onderdeel van een creatieve marketingcampagne. In de net verschenen editie van PRINTmatters gaan we in op deze specialistische printproductie.
Dank aan collega David voor het betere photoshoppen van het logo op mijn arm.
Robbert Delfos | Hoofdredacteur PRINTmatters
De nieuwste PRINTmatters ook ontvangen?