Domino creëert nieuwe functie om klanten te ondersteunen bij duurzaamheidsdoelstellingen
Domino heeft een nieuwe functie gecreëerd om klanten te ondersteunen bij hun duurzaamheidsdoelstellingen. Thomas Guerriero is aangesteld als Group Customer CSR Manager, onderdeel van het onlangs ontwikkelde team voor corporate social responsibility (CSR). Guerriero zal samenwerken met Domino's klanten om kansen met betrekking tot maatschappelijk verantwoord ondernemen te identificeren en doelen te stellen voor het verminderen van productieverspilling en het verbeteren van hun milieuprestaties.
De aankondiging volgt op de recente aanstelling van Jessica Büttner als Group Environmental Impact Manager. Over zijn nieuwe functie zegt Guerriero: ‘Ik heb een passie voor MVO en ik vind het geweldig om onze klanten te begeleiden bij hun eigen duurzaamheidstraject. Wereldwijd voelen organisaties de druk om zich meer op MVO en duurzaamheid te richten. Hierin komen natuurlijk allerlei aspecten aan bod, zoals meer doen voor onze mensen en onze samenleving.’
‘We willen een zo groot mogelijke positieve impact hebben. Dit betekent ook dat we onze milieu-impact verminderen, onder andere door energie-efficiënter te worden, onze CO2-uitstoot te verkleinen en minder afval te produceren. Ondersteunende duurzaamheidsdoelen stellen en deze bereiken is niet eenvoudig, maar wel cruciaal in het huidige landschap. We zijn vastbesloten om deze weg in te slaan.’
Een belangrijk aspect van de nieuwe functie is de samenwerking met de verkoopkanalen van Domino. Zij zullen de nodige training en middelen krijgen om duurzame groeikansen voor Domino en zijn klanten te identificeren en verder te ontwikkelen. Guerriero wordt ook verantwoordelijk voor de voortgang van Domino's EcoVadis en Sedex accreditatieplannen. Hij werkte eerder als accountmanager bij Domino Benelux, waar hij klanten ondersteunde en ervaring opdeed in MVO-projecten.
Geen nieuws missen?