Black Friday tot Sinterklaas succesvol verlopen bij PostNL
PostNL heeft een periode met topdrukte achter de rug. Van Black Friday tot en met 4 december werden bijna 18 miljoen pakketten en brievenbuspakjes verwerkt. Op de drukste dag gingen meer dan 2,5 miljoen pakketten en brievenbuspakjes door de sorteercentra. Het postbedrijf meldt dat 96% van de pakketten binnen een dag en nagenoeg 100% binnen twee dagen bezorgd is.
Volgens PostNL droeg de goede samenwerking met webwinkels, die nu ook in het weekend na Black Friday aanleverden, bij aan het succes. Stephan van den Eijnden, directeur E-commerce commercie bij PostNL: ‘We hebben samen met onze klanten voorbereidingen getroffen met grote tevredenheid over de hoge bezorgkwaliteit als resultaat. Zo ook bij webwinkel Plein.nl waar de tijdige bezorging door PostNL een hoge klanttevredenheid opleverde plus indrukwekkende groeicijfers ten opzichte van november vorig jaar. Ik ben enorm trots op onze medewerkers die keihard hebben gewerkt de afgelopen dagen en door weer en wind alle pakketten hebben bezorgd.’
De komende periode blijft het druk bij PostNL met het bezorgen van kerstcadeautjes en miljoenen kerstkaarten. PostNL heeft ook daarvoor de nodige voorbereidingen getroffen en roept iedereen op om op tijd te blijven bestellen.
Foto boven: De feestdrukte bij PostNL
Geen nieuws missen?
Schrijf je in voor de wekelijkse nieuwsbrief van PRINTmatters