Nederlander besteedt gemiddeld ruim drie uur per dag aan media
Buiten het werk om besteden Nederlanders gemiddeld ruim drie uur per dag aan media. De meeste tijd hiervan gaat naar tv, films en series, gevolgd door online media en iets lezen of doorbladeren. Dat blijkt uit onderzoek van MarketResponse in opdracht van DPG Media.
Door middel van een een dagboekstudie via WhatsApp en via een online dagboek onder 720 deelnemers werd de dagbesteding van Nederlanders in kaart gebracht. Daaruit bleek dat de tijd die gemiddeld wordt besteed aan media als volgt verdeeld is:
- TV, films en series: ruim twee uur per dag
- Online media: ruim een half uur per dag
- Iets lezen of doorbladeren: iets minder dan een half uur per dag
- Luisteren naar muziek, podcast of radio: minder dan tien minuten per dag
Volgens het onderzoek ligt de piek van het mediagebruik tussen 18.00 en 24.00 uur. Dan zijn bijna acht op de tien Nederlanders met media in de weer.
Bron: MarketResponse
Geen nieuws missen?