Easyprint.com wordt Infowerk.com; onlinedrukker wordt onlinecommunicatie-leverancier
Het Easyprint.com-portaal opereert onder de nieuwe naam Infowerk.com. Deze rebranding is bedoeld om het uitgebreide dienstenaanbod te weerspiegelen. ‘Gebruikers de tools en technologieën bieden die ze nodig hebben om hun boodschappen op creatieve en effectieve manieren over te brengen,’ aldus Fabian Frenzel, ceo van Unitedprint.com SE.
Infowerk.com is een dochtermaatschappij van Unitedprint.com SE, gevestigd in het Duitse Radebeul. Unitedprint.com SE is een wereldwijd actieve e-commerce onderneming in de print- en mediasector. Het bedrijf hoort tot de toonaangevende onlinedrukkerijen in Europa en is, voor een miljoen klanten, actief in 22 landen.
Ook uitingen in het digitale domein
Het aanbod van de diverse online-aanbieders groeit al sinds de eerste internetdrukkers het veld betraden. En dat gebeurt niet alleen met een enorm pakket aan printopties en vele designtools, maar ook met service voor uitingen in het digitale domein. Om die reden verandert de Duitse aanbieder de naam van één van zijn dochterondernemingen. Andere dochters zijn Print 24 en DDK Print Big.
Vorige naam duidde niet het hele scala
De vorige naam Easyprint was een verwijzing naar de printproducten en hun eenvoudige, op een editor gebaseerde ontwerp door gebruikers, maar kon niet langer het volledige scala aan mogelijkheden en innovaties vertegenwoordigen dat het platform nu biedt. Infowerk.com zal in de toekomst niet alleen staan voor een printplatform, maar ook voor een centraal aanspreekpunt voor de hele wereld van visuele communicatie.
Social media posts als dienst
De visie van Infowerk.com is om gebruikers een breed scala aan diensten en digitale mogelijkheden aan te bieden die veel verder gaan dan printproducten. De huidige functies omvatten al:
• Digitale producten zoals uitnodigingen of social media posts
• 2D- en 3D-animaties voor talrijke haptische producten
• AI-aangedreven bot voor vragen over diensten en producten
Augmented reality en AI
De komende maanden zullen er meer functies worden toegevoegd, zoals:
• Augmented reality om haptische producten weer te geven voordat ze worden besteld
• Op AI gebaseerde ontwerptools als creatieve assistenten bij het ontwerpen
• Op video gebaseerde producten als uitbreiding van het digitale portfolio
‘Het hele scala van visuele communicatie’
De ceo van Unitedprint.com SE, Fabian Frenzel, reageerde als volgt op de rebranding: ‘Met Infowerk.com willen we onze klanten een platform bieden dat het hele scala aan visuele communicatie omvat. Ons doel is om onze gebruikers de tools en technologieën te bieden die ze nodig hebben om hun boodschappen op creatieve en effectieve manieren over te brengen.’
Beeld: Pixabay