Decaprint viert 30-jarig jubileum met campagne #APETROTS
Decaprint uit Alphen aan den Rijn viert dit jaar zijn 30-jarig bestaan. Met de campagne #APETROTS blikt het bedrijf onder andere terug op drie decennia vol innovatie, uitbreiding en bijzondere samenwerkingen.
Sinds de start in 1995, eerst als traditionele offsetdrukkerij in Amsterdam, heeft Decaprint zich ontwikkeld tot een allround Print & Sign partner. Een belangrijke mijlpaal was de verhuizing van Amsterdam naar Alphen aan den Rijn, waarmee een nieuw netwerk met klanten, samenwerkingspartners en collega’s werd aangeboord. De samenwerking met Drukkerij Werner en de overname van printbedrijf Klein Drukwerk zorgden voor een sterkere marktpositie en adoptie van digitaal drukwerk. Met de inlijving van D-Signmaker werd de marktpositie voor sign-opdrachten aanzienlijk vergroot.
Innovatie als drijvende kracht
Decaprint was één van de aanjagers en mede-ontwikkelaars (met Drukkerij Holland) van het circulaire initiatief Veezel, waarbij de mogelijkheid om papier en karton van lokaal gemaaid (N11) bermgras te produceren, is ontstaan.
‘De drukwerkbranche is in de afgelopen 30 jaar ontzettend veranderd’, zegt Nico de Graaf, mede-eigenaar van Decaprint. ‘De markt voor drukwerk, de drukwerktechnieken, de materialen, de vraag. Alles is aan de beurt geweest. En nog steeds gaan de ontwikkelingen door. Wij zitten hier bovenop. Door te blijven ontwikkelen blijft ons werk ook uitdagend en kunnen we onze klanten altijd bedienen met de meest recente kennis en inzichten.’

Duizenden huisstijlen en campagnes
Het team heeft door de jaren heen duizenden eigen ontwerpen gerealiseerd en bijgedragen aan de uitwerking en realisatie van tal van creatieve campagnes en producties. Zo werden bijzondere opdrachten uitgevoerd voor bedrijven en instellingen als H&M, Riviera Maison, Nelson, Boland, Bunnik Groep, Okee Bedrijfsdiensten, Parkvilla, Mobilae, LUMC Leiden en Huurmij. Daarnaast is het bedrijf actief als sponsor en partner van maatschappelijke en sportieve evenementen, zoals Swim to Fight Cancer 2024, De Alphense Veiligheidsdag en het ARC Heitingatoernooi 2025
‘We hebben in 30 jaar zo ongelofelijk veel klanten mogen bedienen en materialen door onze handen laten gaan’, vertelt Michel Roest, mede-eigenaar van Decaprint. ‘We hebben aan heel veel projecten meegewerkt. Een bijzondere klant voor mij is de doorlopende ontwikkeling en productie van materialen voor de Vereniging Veteranen B&T. Deze vereniging is gericht op het verstevigen van de band (kameraadschap en saamhorigheid) tussen veteranen en toekomstig veteranen. Zelf ben ik ook veteraan en lid van de vereniging. Ik ben blij dat ik met mijn bedrijf iets kan betekenen voor mijn collega veteranen.’
‘Ons werk is door de verschillende soorten samenwerkingen zoveel meer dan alleen het materiaal dat wij verzorgen. Je bouwt een netwerk, je helpt elkaar, kunt een verschil maken in de aanpak van een campagne, maar dus ook in de bekendheid van een goed doel en dus het succes. Dit geeft ons een extra incentive om iedere keer weer het beste uit onszelf te halen’, voegt Roest toe.
#APETROTS
Middels de campagne #APETROTS wordt het 30-jarig jubileum de komende maanden gevierd met relaties, klanten, het team van Decaprint en de vaste externe collega’s. ‘Onze kracht zit in de mensen die samen met ons werken aan de verschillende projecten. Hun creativiteit, inzet, gevoel voor structuur en gezelligheid maken het verschil’, aldus de Graaf. Roest vult aan: ‘Het is belangrijk om verschillende expertises in het team te hebben, zeker met de grote diversiteit aan opdrachten die wij binnenkrijgen. En de uitdaging die hier vaak bij komt kijken. Het is fijn om op deze mensen te kunnen bouwen en te weten dat het goed komt.’
Ontvang wekelijks de gratis PRINTmatters nieuwsbrief in je inbox